keskiviikko 24. syyskuuta 2014

Tie / A road

Kuinka pääsen perille? Mitä minun tulee tehdä, jotta pääsen tavoitteisiini? Mitä minun tulee oppia? Keitä tarvitsen ympärilleni päästäkseni tavoitteeseen? 

Kuinka pääsen perille?
Hmm jaa-a.. Seuraamalla tietä, polkua jonka olen valinnut, tai jotka olen valinnut. Niitähän voi olla montakin ennen kuin lopulta pääsee perille asti. Olemalla itselleen rehellinen ja kuuntelemalla itseään ja tekemällä itselleen parhaita valintoja, tietysti aina voi ja välillä pitääkin kuunnella  muitakin, mutta lopulta valitsee itselleen oikeat valinnat ja päätökset. Ja tekemällä asioita jotka itselleen tärkeitä. Positiivisuudella ja että ei lannistu heti kun jokin ei mene niinkuin oli suunnitellut tai toivonut menevän. Päämääräsyydellä ja määrätietoisuudella.  

Mitä minun tulee tehdä, jotta pääsen tavoitteisiini?
Olla määrätietoinen, ei luovuttaa. Pysyä positiivisena, kannustaa itseä ja toisia. Luottaa ja uskoa tulevaan. Tulee suorittaa koulut ja työt kunnialla läpi. Tavata ja tutustua erilaisiin ihmisiin. Luoda suhteita, töitä ja elämää varten.

Minun tulee oppia..
Lisää itsevarmuutta, itsenäisyyttä, sosiaalisuutta tai puhumista, olen sosiaalinen vaikka olenkin ujo enkä puhu paljoa, mutta puhumistakin tarvitaan välillä niin sitä pitäisi opetella. "Small talk:ia". Rehellisyyttä itselleni, siinäkin on vielä opettelemista, en enää niin koita miellyttää muita vaan tehdä mitä itse haluan. Silti siinä on vielä ehkä vähän opeteltavaa.

Keitä tarvitsen ympärilleni päästäkseni tavoitteeseen?
Varmaankin perhettä ainakin, kavereita, sukulaisia. Ihmisiä jotka tukee päätöksissäni. Oikeita ihmisiä, suhteita. Ja ihmisiä jotka auttavat ja joilta voi kysya apua ja neuvoja niitä tarvittaessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti