torstai 18. syyskuuta 2014

Historia / My history

Ensimmäisenä kerron hieman historiastani: Missä olen ollut? Mitä kouluja olen käynyt? Mitä töitä olen tehnyt? Mitä harrastan? Ja, Mitä olen oppinut näistä kokemuksista? 

No siis, olen käynyt neljää koulua ennen tätä koulua. Ala-asteen kävin lahdessa Möysän koulussa, yläasteen Lahden Lyseossa ja lukion Lahden Rudolf Steiner-koulussa. Ja viime vuoden olin helsingissä HEO:ssa, Helsingin Evankelinen Opisto, laulaja-linjalla. 
Mitään töitä en varsinaisesti ole päässyt tekemään, mutta työharjoittelussa olin lukion jälkeen 5kk Draamapajalla Lahden nuorisopalveluilla. Se oli hyvää aikaa, sain uusia kavereita joita vieläkin näen ja sain lisää rohkeutta ja itsevarmuutta ja paljon muuta hyvää. Ja siitä alkoi tämä parempi aika. 
Harrastuksia minulla ei tällä hetkellä varsinaisesti ole. Laulan toki, ja pidän valokuvaamisesta ja sitä tulee harrastettua aina välillä ja muita käsitöitä ja koiran kanssa mitä milloinkin. Aiemmin olen harrastanut uintia uimakoulusta LAUSiin, mutta lopetin ysiluokalle mennessä, koska en jaksanut enään kun oli paljon muutakin. Kuten pianonsoitto, tanssi, olen ollut myös Taika:ssa ja Velma:ssa. Partiossakin tuli oltua ala-asteella. Varmaan paljon muutakin on tullut kokeiltua, mutta ei nyt muista. Mutta taiteellinen olen aina ollut, ja tulen olemaan, ainakin jollain tavalla. 
Ja mitä olen oppinut.. Hmm. Aika paljon kaikkea. Kiusaaminen on vahvistanut, kyllä, minua on kiusattu koko kouluajan ala-asteelta lukioon. Koska olen ollut aina se ujo ja hiljainen tyttö, joka pienenä itki helposti (kyllä nykyäänkin, mutta en niinkuin ennen). :D Siksi draamapajasta alkaa se parempi aika, vaikka kiusaaminen ja syrjinnän kohteeksi joutuminen vieläkin hieman välillä pelottaa, mutta  osaan jo tunnistaa sen ja olla välittämättä jos sellaista tapahtuu. Ja osaan olla ottamatta kaikkea itseeni ja henkilökohtaisesti. Ei kaikkia voi miellyttää. Ja olen oppinut tietysti uimaan hyvin ja soittamaan pianoa ja tekemään käsillä kaikenlaista. Rohkeutta, itsevarmuutta, jännittämisen hallintaa ja luottamista itseeni, vaikka siinäkin on vielä oppettelemista. Olen oppinut myös itsekuria ja olla luovuttamatta. Vaikka tietysti välillä on ollut hetkiä jolloin on vain halunnut luovuttaa kaikessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti