tiistai 26. toukokuuta 2015

Kulttuurilähtöinen asuste

Viidennessä jaksossa me suunnittelimme ja teimme housujen lisäksi kulttuurilähtöisen asusteen, itselle tai asiakkaalle. Minä suunnittelin itselleni kulttuurilähtöisenä asusteena nahkavyön, johon tulee helmikirjailulla (väreinä punainen, turkoosi ja keltainen) kolme intiaanisymbolia. Viisauden ja valppauden-symboli, sekä kaksi nuolta kuvaamaan suojelusta. Kiinnityksenä nahkanauhat, joissa höyheniä, mutta höyhenet vaihtuvat nyt vain hapsuihin.

Ja miksi päädyin intiaaneihin kulttuurilähtönä? Koska olen kiinnostunut kaikista erilaisista alkuperäiskansoista, ja niiden tavoista sekä kulttuurista. Ja koska tällähetkellä inkkarihenkisyys näkyy ehkä pukeutumistyylistänikin, ja on tällähetkellä lähellä sydäntä.
Sekä minulla on tuo yksi noista merkeistä tatuoituna käteenikin, kun olin nähnyt muutaman kerran unta siitä. Ja ajattelin, että nuo symbolimerkit ovat helppo ja hyvä tapa osoittaa sitä intiaanisuutta, sekä sen merkitystä minulle.

Huomasin tehdessä, että idea oli hyvä, mutta toteutus ei niin. Kova homma tehdessä, ja helmet vain putoilevat, muuten ihan hyvä. Taakse laitoin kankaan suojaamaan ompeluita, sekä koristeeksi. Kiinnitykseksi tuli nyt nahkanauhat.
Helmet tosin edelleen ovat putoilu uhan alla, joten eihän tuosta niin käyttö asustetta tullut, mutta ihan hieno kuitenkin minun mielestäni.




Wiseman- viisas, valpas


 
Käytin vyön takana samaa kangasta kuin mekossa, jonka tein.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti